KM ind. Mounted Games 2019

Årets traditionsenliga individuella klubbmästerskap i Mounted Games avgjordes helgen 28-29 december 2019. Fartfylld tävling där ryttare och hästar visade upp sina bästa sidor.

Alleby Ridklubb är den klubb i Sverige med flest ryttare i Mounted Games och kunde ställa upp med 13 tävlande ekipage, och ett ekipage som gästspelade.

Tävlingsform där juniorer och seniorer samt privathästar och lektionshästar möts två och två utan handikapp, och bästa ekipage koras efter tre grundomgångar och en final.

Alleby kunde i år visa upp en stor bredd, enda från den yngsta nybörjare till de allra mest internationellt erfarna.

Våra juniorer med sina nya ponnysar får kämpa mot våra fantastiska seniorer som är i topp bland sverigeeliten.

Ebba som har ett år kvar som Junior vann dock med sin Albert alla sina 18 grundgrenar och tog sig till A-final där hon mötte Viktoria som är förstaårssenior på sin hemvändande ponny Wicky, kuriosa till finalen var att Viktoria vann KM i dressyr och KM i hoppning och kunde ta sin tredje KM-titel 2019.

Men väl i finalen fortsatte Ebba sin segersvit och förlorade endast 2 grenar, vilket gav ett fantastiskt resultat av totalt 25 vunna grenar av 27 genomförda.

Bobo som ny lektionsponny tog sig till en C-final med Madelene och blev årets bästa lektionsekipage.

Extra tack till Erik och Ulrika som förgyllde B-finalen med sin uppvisning.

Härligt jobbat alla i år, nu ser vi fram emot framgångarna 2020.

ryttarna 2019

Vinnare Ebba Ardbring på FIR Albert, Tvåa Viktoria Holst på Wicky.
A final 2019

Bobo med Madelene Holst, bästa lektionsekipage