Alleby juniorlag nordiska mästare

Alleby Ridklubb juniorlag blev nordiska mästare i helgen 12-14 April.

Fredagen den 12 april åkte Alleby’s juniorlag ned till Vallensbaeck i Danmark för att tävla i Nordiska Mästerskapen för lag i Mounted Games. Tävlingen utspelar sig under två dagar med tre grundomgångar o en final.

Juniorlaget bestod av ryttare mellan 14 o 17 år. Dem rivstartade med att vinna första grenen som var slalom mot bla vårt svenska landslag för senior-VM, väl i finalen ställdes man mot Danmarks U17 VM-landslag.

I finalen fick man bästa start med ännu en grenvinst i slalom och matchade Sveriges EM-landslag för seniorer i flera grenar. Mot slutet blev det större ledning mot U17 Danmark men i sista grenen var det en liten miss gjord av Alleby som slutade med att Alleby vann med endast 1 poäng, väldigt spännande.

Vi är stolta över våra Alleby-juniorer

Ebba med sin Albert, Tova med ridskoleponny Skruttan, Madelene med sin Oscar, Alma med sin Princess o Oscar med ridskoleponny Melde. Dessa två fantastiska ridskoleponnysar ska återgå till sina uppgifter som lektionsponnysar på Alleby ridskola igen. Vikarierande coach Viktoria, eftersom Caroline red med Sverige VM-landslag som vann seniorklassen på storstilat sätt med ytterligare ryttare från Alleby, Erik, Ulrika o Quentin.

Nio av de 10 vinnande ryttarna var från Alleby, då många från Alleby är med i våra landslag också.

Säsongen kunde inte börjat bättre.

NTC 2019

Du är här: Hem Nyheter Alleby juniorlag nordiska mästare